021-56924522

0919-4287082

10 قانون ساده برای چیدمان مبلمان

10 قانون ساده برای چیدمان مبلمان

چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن می تواند کار سختی باشد. زیرا هنگامی که با یک اتاق خالی روبرو هستید ، پر کردن آن به روشی که هم از نظر عملی و هم از نظر زیبایی شناختی خوشایند باشد ، می تواند یک کار سخت به نظر برسد. اما با گذشت سالها ، طراحان داخلی تعدادی از اصول ساده و کاربردی را به کار بستند. فقط با رعایت این قوانین عمومی ، آن وقت خواهید فهمید که چیدمان مبلمان چندان هم ترسناک نیست.

یک نقطه کانونی را انتخاب کنید

هرگز قدرت یک نقطه کانونی در یک اتاق را دست کم نگیرید. بعضی اوقات به طور طبیعی نقطه کانونی اتاق مشخص است ، مانند اینکه یک پنجره یا یک شومینه دارید ، در حالی که در سایر موارد ممکن است نیاز به خلاقیت خودتان داشته باشید ، مانند وجود تلویزیون.نقطه کانونی انتخابی شما هرچه باشد ، تصمیمی بگیرید و به آن بچسبید! مبلمان خود را طوری که ممکن است به دور نقطه کانونی خود بچینید.

مبل را به دیوارها نچسبانید

اندازه اتاق به شما نشان می دهد که چقدر می توانید مبل خود را از دیوارها جدا کنید ، اما حتی اگر یک فضای کوچک در اختیار دارید، با چند سانتی متر فاصله بین قسمت های پشتی مبلمان و قسمتهای دیگر اتاق به خصوص دیوار ها، تنفسی به اتاق بدهید.البته اگر فضای بزرگ تری دارید ، دست شما برای چینش باز است که مبلمان را به گونه ای ترتیب دهید که منطقه مکالمه در وسط اتاق ایجاد شود و چندین اینچ را بین دیوارها و مبلمان بگذارید.

زمینه های مکالمه ایجاد کنید

افراد باید به طور طبیعی بتوانند بدون نیاز به گردن دراز کردن و یا فریاد زدن در اتاق با یکدیگر صحبت کنند. مبل ها و صندلی ها را روبرو یکدیگر قرار دهید (لزوماً کاملاً روبه رو هم نباشد ، اما نزدیک باشد) ، و به این ترتیب آنها به اندازه کافی نزدیک هستند که افراد بدون بالا بردن صدای خود بتوانند با یکدیگر مکالمه کنند. اگر اتاق خیلی بزرگ است ، چندین قسمت مکالمه با استفاده از مبلمان های نو ایجاد کنید.

هنگام چیدمان مبلمان ، تعادل را پیدا کنید

تعادل همیشه در دکوراسیون مهم است.هم اندازه و هم تراز بودن قطعات مختلف را در نظر بگیرید ، مطمئن شوید که تمام قطعات بزرگ یا کوچک را در یک منطقه یا یک طرف اتاق قرار ندهید ، که می تواند باعث شود فضای به صورت پراکنده و کمی ناخوشایند به نظر برسد.همچنین اطمینان حاصل کنید که انواع مختلفی از اشکال وجود دارد ، مثلاً اگر صندلی صاف دارید ، یک میز گرد را در نظر بگیرید.

رفت و آمد ها را در نظر بگیرید

یكی از مهمترین مواردی كه هنگام چیدن مبلمان در هر اتاق باید مورد توجه قرار گیرد، جریان رفت و آمد است. مردم نباید از کنار مبلمان و یا جلو یکدیگر برای عبور استفاده کنند. اطمینان حاصل کنید که بین میز و مبل و بین صندلی ها چند پا (یک یا چند اینچ)  وجود دارد.مسیری مشخص ایجاد کنید تا افراد بدون مشکل بتوانند از انتهای اتاق به طرف دیگر قدم بزنند.

فرش زیر ملمان باید در نظر گرفته شود.قرار گرفتن روی برخی از کفپوشها در اطراف لبه های اتاق خوب است. اما هنگام استفاده از فرش وسط اتاق ، اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی بزرگ است که تمام مبلمان موجود در یک بتواند روی آن باشد.حداقل شما می خواهید که قسمتهای جلوی مبل روی فرش نشسته باشند (در صورت لزوم پشت مبل می توانند روی زمین باشد).

یک میز بزرگ تهیه کنید

وقتی صحبت از میزهای مبلمان می شود، بزرگتر بهتر است. یک میز بزرگ در وسط برای زیبایی شناسی و کاربردی بودن بسیار عالی است. این میز ها فضای زیادی را برای افراد فراهم می کند تا نوشیدنی ها را کنار بگذارند یا لوازم جانبی مورد علاقه شما را به نمایش بگذارند.یک میز بزرگ همچنین امکان دسترسی آسان تری از صندلی های اطراف آن را فراهم می کند. حتماً فضای کافی بین صندلی و میز را برای افراد بگذرید. و اگر نمی توانید یک میز بزرگ مناسب پیدا کنید ، دو میز کوچکتر را جایگزین میز بزرگ کنید، به شرطی که جایگزین مناسبی باشد.

میز عسلی ها را در طول دسته ها قرار دهید

هر صندلی باید به یک میز جانبی یا یک میز بزرگتر دسترسی داشته باشد.از چیدمان هایی که افراد را مجبور به حرکت از صندلی های خود می کنند ،مثلاً برای برداشتن نوشیدنی ، خودداری کنید.

میزهای عسلی باید تقریباً با همان ارتفاع صندلی در نزدیکی صندلی باشند (در صورت عدم امکان ، پایین تر بهتر است).

برای میزهای بزرگ ، ارتفاع باید به همان اندازه نشیمنگاه یا پایین تر باشد.

بگذار آنجا نور باشد

نورپردازی یکی از مهمترین عناصر هر اتاق است و غالباً از آن غفلت می شود.همیشه از ترکیبی از روشنایی بالا ، لامپ های کف و لامپ های میز ( در صورت امکان) استفاده کنید. لامپ کف در انتهای یک مبل یا پشت صندلی مد بسیار عالی به نظر می رسد.لامپ های میز در میزهای عسلی و یا قفسه ها دوست داشتنی به نظر می رسند.برای تعادل مناسب باید نورپردازی را در سطوح مختلفی قرار دهید ، بنابراین از وسایل مختلفی به صورت آزادانه در کل اتاق خود استفاده کنید.

از آثار هنری با اندازه مناسب استفاده کنید

چیزهایی آویزان بر روی دیوار خواه هنر ، آینه ، یا مجسمه باید به صورت استراتژیک و متناسب با مبلمان قرار بگیرند.مثلاً یک عکس  کوچک پشت مبل خود آویزان نکنید.در عوض ، از یک قطعه بزرگ استفاده کنید که تقریباً دو سوم طول مبل باشد ، یا از گروه بندی قطعات کوچک استفاده کنید. اگر کاملاً مصمم هستید که از یک اثر هنری خیلی کوچک استفاده کنید ، آن را در یک قاب بزرگتر قرار دهید تا بتواند هنگام قرارگیری در نزدیکی یک قطعه بزرگ مبلمان ، تعادل اتاق خود را نگه دارد.

همه اش را بگذار کنار هم

وقتی صحبت از مبلمان و لوازم جانبی می شود ، بهتر است اگر برنامه شما شامل خرید قطعات جدید است ، از قبل برنامه ریزی کنید. یا از یک متخصص کمک بخواهید. این تنها راه مطمئنی است برای دانستن اینکه آیا وسایل مطابق آنچه می خواهید مطابقت دارند یا خیر.

ترجمه: مبلمان SFG

برای دریافت مشاوره رایگان اینجا بزنید .

اشتراک گذاری این مطلب